ROVA nu ook via Whatsapp bereikbaar

02 jan 2017, 15:13 Nieuws
rova logo met vrachtwagen
Redactie

Whatsappen met de vuilnisman of -vrouw? Het kan echt, hetzij via het klantencentrum van de ROVA. Meldingen, vragen, klachten en suggesties zijn er welkom.

Met ingang van 2017 is de vuilophaler op werkdagen geopend van 08.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 15.00 uur. ROVA kiest voor de uitbreiding van de openingstijden, omdat het voor de inwoners van het werkgebied (24 gemeenten) op de best mogelijke manier service wil verlenen. Tevens zal het klantcontactcentrum nu ook te bereiken zijn via Whatsapp (tel. 06-13975999).

Het klantcontactcentrum beantwoord vragen rondom de afvalinzameling van de 24 aandeelhoudende gemeenten van ROVA. Gemiddeld zijn er op jaarbasis ongeveer 300.000 klantcontacten via verschillenden kanalen.

Meerdere mogelijkheden

Met de uitbreiding van Whatsapp beschikt ROVA over een breed palet aan contactkanalen. Inwoners hebben diverse mogelijkheden om een melding, suggestie, klacht door te geven of om een vraag te stellen. Men kan naar gelang kiezen voor e-mail, chat, online webformulier, telefoon, Facebook, Twitter of Whatsapp. Daarbij worden de tijden van bereikbaarheid verruimd van 08.00 tot 20.00 uur op werkdagen (voorheen van 8.00 uur in de ochtend tot 17.00 uur in de avond). Dit sluit beter aan op de huidige economie en wensen van vooral werkende mensen.

"Voor ons is goede service erg belangrijk. Naast een inhoudelijk goede behandeling van vragen willen we zo goed mogelijk aansluiten bij de diverse mogelijkheden om ons te kunnen bereiken. Met deze uitbreidingen verwachten wij een goede aansluiting te hebben gevonden bij de wensen van onze inwoners!", aldus teammanager Henrike Klootwijk van het klantcontactcentrum.