Rabobank stopt met reguliere clubsponsoring

Foto: Redactie

Rabobank Noord en West Twente kiest ervoor om klanten (vanaf 12 jaar) meer invloed te laten hebben op het toekennen van geld voor de verenigingen en stichtingen die zij een warm hart toedragen.

Met een bijeenkomst in de Tubbergse vestiging van Canisius zijn vanavond diverse afvaardigingen van clubs geïnformeerd over de nieuwe manier van sponsoren door de lokale bank, de Rabobank Clubkas Campagne geheten. De bijdrage hieruit is afhankelijk van het aantal stemmen dat uitgebracht wordt op de desbetreffende vereniging of stichting, liet MKB-accountmanager Luuk Nijhuis zijn gehoor weten.

Stemmen

Iedere Rabo-klant krijgt 3 stemmen om te verdelen, waarvan er maximaal 2 op dezelfde club uitgebracht mogen worden. Nijhuis: “Verenigingen en stichtingen hebben de kans om d.m.v. campagne voeren meer uit de clubkas te halen.” Hiervoor krijgen de clubs promotiematerialen ter beschikking. Daarnaast worden ze opgeroepen zo creatief mogelijk stemmen voor zich te winnen.

Rabobank Noord en West Twente stelt €125.000 beschikbaar voor deze actie, dat het Rabo Projectenfonds en de reguliere clubsponsoring vervangt. De bank is actief in Holten, Markelo, Sibculo, Wierden en de gemeenten Almelo, Hellendoorn, Tubbergen en Twenterand.

Tijdspad

De inschrijving voor clubs is vandaag gestart. Tussen 23 april en 22 mei hebben zij de kans om campagne te voeren voor hun doel. Van 2 t/m 22 mei kunnen klanten van de Rabobank op hen stemmen. Aan het eind van die maand worden de bedragen bekendgemaakt tijdens een finaleavond.

Halverwege juni worden de bijdrages overgemaakt naar de clubs.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen