Veel meer dan een brillenzaak

Foto:

Iedereen in Tubbergen kent Haasewinkel Oogmode & Optometrie. Toch is het gesprek met eigenaresse Kitty Brown één grote verrassing. Haasewinkel blijkt zo veel meer dan de brillenzaak die het van buitenaf lijkt te zijn. Hoog tijd om eens verder te kijken in deze mooie zaak.

Helder plan
Haasewinkel bestaat al 30 jaar, maar Kitty nam pas in 2010 de aandelen van haar broer Frank over. Hoewel haar eigen carrière grotendeels buiten de zaak ontwikkelde, is ze altijd bij de zaak betrokken geweest. Gepokt en gemazeld in de optiek, gestimuleerd door een creatieve man en gesteund door de familie, had ze een heel helder plan met Haasewinkel. Kitty wist precies waar ze aan begon.
Verfijnde meetapparatuur
Direct na de overname werd het eerste statement gemaakt: het logo en de naam werden opgefrist. Frank Haasewinkel Optiek werd Haasewinkel Oogmode & Optometrie. Daarna kwam de meetapparatuur aan de beurt. De oude apparaten voldeden niet aan Kitty’s norm en werden bij het grof vuil gezet. Ze schafte voor beide meetruimtes de meest verfijnde apparatuur van dat moment aan. Binnenkort volgt zelfs een EasyScan om vroegtijdig bepaalde afwijkingen te kunnen opsporen waarmee klanten worden doorverwezen naar de oogarts.
Kundig team
Ondertussen werd met veel zorg en aandacht een kundig team professionals samengesteld. Naast de ambitieuze ondernemer zijn er 4 medewerkers die precies op elkaar zijn ingespeeld. Het team telt een opticien, een optometrist, een contactlenzenspecialist en een orthoptist. Kitty: “Ik vind het belangrijk om kwaliteit te kunnen bieden met een kundig, gediplomeerd team. Wij verkopen prachtige brillen, maar gaan ook voor functionele oogzorg.”
p1050702
100% onafhankelijk
Met het team en de techniek op orde is de eigenaresse zich geleidelijk aan meer gaan richten op de collecties van de monturen. Met veel enthousiasme scant ze de leveranciers en beurzen op trends en noviteiten. “Wij horen niet bij een formule, dus wij zijn 100% onafhankelijk qua collectie. Als ik wil experimenteren met iets nieuws of iets geks, dan doe ik dat. Ik hou er van net dat beetje extra te bieden. Om die reden krijgen kinderen van De Marke en De Wiekslag van ons ook allemaal een vuurwerkbril met oud en nieuw.”
Elk wat wils
Een blik op de collectie leert dat het inderdaad allesbehalve een standaard assortiment betreft. Als eerste valt de brede prijsvariatie op. Voor ieder budget is hier een bril. Als je wilt, vind je in de huiscollectie al een montuur voor €69. En daar krijg je dezelfde kundige begeleiding bij als bij een bril uit het hogere segment. Dat geldt overigens ook voor de lenzen. De contactlenzenspecialist van Haasewinkel vertelt daar graag meer over.
Kitty: “Onze kwaliteit staat niet ter discussie, de prijzen kloppen, dus ik zou willen dat mensen hier voor de monturen komen. Als je iets bijzonders zoekt, hebben wij ook prachtige exoten in onze collectie. Pronkstuk is de WoodOne collectie uit Italië, daar hebben we fantastische houten monturen van. Daarnaast hebben we modieuze merken als Monoqool en opvallende lijnen als Dutch Design van Gijs, Philippe Starck en Boz.”
Toch wil Kitty graag benadrukken dat het niet perse gaat om de naam van het montuur. “Begrijp me goed, ik vind niet dat iemand hier om een merk hoeft te komen. Je moet gewoon gaan voor de bril die bij je past. Liever een bril waar jij je helemaal comfortabel bij voelt dan een bekende naam op je neus. Het is de totale combinatie van zorg, service en stijl. Het begint met een goede meting en de juiste begeleiding, je eindigt bij het montuur.”
Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen