Grootste nerds van Twente krijgen nieuwe directie

Foto: Itmundi

Digitaal productiehuis Itmundi in Albergen is aan het transformeren. Steeds meer marketing- en reclamebureau’s benaderen het bedrijf als specialistisch partner in digitale producties. Daarnaast nemen de directe klantaanvragen toe. Ook in projectomvang is een sterk groeiende beweging te zien. De projecten worden omvangrijker en de klantrelaties intensiever.

Het heeft voor een behoorlijke organische groei gezorgd in het bedrijf waarbinnen een nieuwe visie is bepaald: Itmundi gaat vol voor een toekomst waarin haar Nerds echt aan de macht zijn. Volgens eigenaar Koen Nijhuis hoort hier ook een betere rolverdeling bij, alsmede een verdeling in verantwoordelijkheden. Vanaf 1 juli zal de directie van Itmundi als driemanschap verder gaan.

Nieuwe rol

Voor het managen van een groei van deze omvang is het essentieel om de back-office mee te laten groeien. Tim Klein Robbenhaar is hiervoor aangetrokken. Koen: “Met zijn veelzijdige kennis en ervaring vanuit de bureau-, maar ook juridische wereld zien we hem als ideaal persoon binnen onze organisatie. We zijn er bijna een jaar mee bezig geweest om hem naar Twente te halen. Hij bewaakt de strategie die is ingezet en zet in op een agressief innovatiebeleid. Voor ons was er geen twijfel mogelijk: Tim is de aangewezen persoon voor deze rol.”

Thijs Geerdink, voorheen in de rol van manager operations, zal vanaf 1 juli eindverantwoordelijk zijn voor commerciële zaken en meer en meer het gezicht naar buiten zijn. Vanuit deze rol wordt hij verantwoordelijk voor het neerzetten van de visie en strategie, commerciële zaken, PR en marketing. Intern blijft Thijs verantwoordelijk voor de persoonlijke ontwikkeling van de medewerkers, alsmede de recruitment van nieuwe nerds.

Driemanschap

De organisatie van technische en algemene zaken in een ‘nerdhuis’ zijn van essentieel belang. Koen Nijhuis zal de verantwoordelijkheid van kwaliteitsmanagement dragen. Business development, innovatie en commerciële zaken zullen deel uit blijven maken van zijn portefeuille. Daarnaast blijft hij verantwoordelijk voor een aantal bestaande key accounts en financiële zaken. Koen: “Wij hebben voor deze nieuwe opzet gekozen omdat wij de ambitie hebben een toonaangevend digitaal productiehuis in Nederland te zijn. Een bedrijf dat ‘state-of-the-art’ producties ontwerpt en ontwikkelt. We willen de meest uitdagende werkplek voor Nerds in Nederland zijn. Hiernaast zijn en blijven we uiteraard een betrouwbare haven voor bestaande en nieuwe klanten. In een driemanschap versnellen we het proces hiernaartoe.”

Thijs: “Bij een toonaangevend digitaal productiehuis hoort een bedrijfsfilosofie waarin meerdere disciplines in eenheid zorgen dat de lat hoog gelegd mag worden wanneer het gaat om kwaliteit van software. Daarom hebben we recent twee nieuwe afdelingen toegevoegd, software testing en een Nerdy studio. Hierdoor wordt onze totale productiestraat completer, hoogwaardiger en waardevoller voor onze klanten. Ik zie een toekomst waarin Nerds autonoom een werkomgeving kunnen creëren voor zichzelf en elkaar.” In navolging van deze lijn is op korte termijn het volgende verwachten:

  • Een nieuwe merknaam, die recht doet aan ons concept;
  • Een centrale locatie in Twente vanaf januari 2016;
  • Een autonome vestiging in de Randstad;
  • Een opwaardering in voorwaarden en stemrecht van onze Nerds.

Bedrijfsprofiel

Itmundi is een digitaal productiehuis, gespecialiseerd in digitale maatoplossingen. Het bedrijf is gevestigd in Albergen en Enschede en werkt een team van 33 mensen dagelijks aan de meest ‘nerdy’ zaken. Van applicaties die de back-office van bedrijven versterken, naar e-commerce shops die de omzet verzorgen, tot ‘op maat’ interfaces op hardware. “Vanuit de liefde die wij hebben voor ons vak is digitaal gezien niets onmogelijk bij Itmundi. Want als het nog niet bestaat, gaan wij het voor je bouwen”, licht Koen toe.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen