Politiebureau niet meer op vaste tijden geopend, alleen op afspraak

Foto: Redactie

De politie in de gemeente Tubbergen gaat met ingang van 1 februari aanstaande als proef voor een periode van 5 maanden op een andere manier werken. Dit om de zichtbaarheid (meer ‘blauw’ op straat) van de politie in de gemeente Tubbergen te vergroten.

De politie hanteert gedurende de proefperiode voor het politieservicepunt in het gemeentehuis geen vaste openingstijden meer. Iedereen moet vanaf genoemde datum eerst bellen met de politie, via tel. 0900-8844, voordat men het servicepunt bezoekt. Dan wordt bekeken wat voor die specifieke situatie de best passende mogelijkheid is.

Minder bezoekers

De politie in Tubbergen merkt dat steeds minder mensen het servicepunt bezoeken. Oorzaken hiervan zijn o.a. dat het kantoor geopend is op tijden dat het mensen niet uitkomt. Ook speelt volgens de agenten mee dat men voor gevonden of verloren voorwerpen en de vermissing van een reisdocument tegenwoordig terecht kan bij de gemeente i.p.v. bij de politie.

Geen vaste openingstijden meer

Om de dienstverlening te verbeteren is in overleg met de gemeente besloten om geen vaste openingstijden meer te hanteren voor het politieservicepunt. De vaste uren waarop de politiemedewerkers gepland stonden om te werken vanuit het politieservicepunt in Tubbergen, worden nu ingezet op andere plekken.

Vaker aanwezig in de wijk/dorpskern

Door de huidige technische middelen kunnen agenten op iedere plek aangiftes opnemen – ook bij mensen thuis – en andere werkzaamheden verrichten. Agenten zijn hierdoor fysiek meer aanwezig op straat in de wijken en dorpskernen.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen