Meer duidelijk over toekomstige huisvesting Politie Tubbergen

Door de ambtelijke samenvoeging met Dinkelland komt er ruimte in het gemeentehuis. Tegelijkertijd is het huidige politiebureau aan de Wilhelminastraat in Tubbergen te groot voor de toekomstige behoefte aan huisvesting. De verwachting is dat een kleine groep aan politiefunctionarissen (de wijkagenten, de jeugdagent) behoefte zal hebben aan kantoorruimte binnen de gemeente Tubbergen. Men denkt aan een toegankelijke ruimte voor het publiek en centraal gelegen. In het verleden is al eens gesproken over huisvesting binnen het gemeentehuis.

Door de ambtelijke samenvoeging met Dinkelland komt er ruimte in het gemeentehuis. Tegelijkertijd is het huidige politiebureau aan de Wilhelminastraat in Tubbergen te groot voor de toekomstige behoefte aan huisvesting. De verwachting is dat een kleine groep aan politiefunctionarissen (de wijkagenten, de jeugdagent) behoefte zal hebben aan kantoorruimte binnen de gemeente Tubbergen. Men denkt aan een toegankelijke ruimte voor het publiek en centraal gelegen. In het verleden is al eens gesproken over huisvesting binnen het gemeentehuis.

 

Burgemeester Mervyn Stegers: “De samenvoeging zal de komende jaren leiden tot minder medewerkers binnen de organisatie. Het lijkt erop dat er ruimte vrij gaat vallen, die beschikbaar kan komen aan andere organisaties die een relatie hebben met de burger. Dit past ook binnen de visie om in de toekomst een transformatie van het gemeentehuis naar huis van de gemeente te realiseren.”

 

Politie Tubbergen valt onder de Cluster Noordoost en deze werkt vanuit de locatie Oldenzaal. De gemeente Tubbergen krijgt een uitvalsbasis voor enkele politiefuncties, zoals o.a. de wijkagent en de jeugdagent. Daarnaast moet de uitvalsbasis dienen als ontmoetingsplek voor de burger. Binnen de (beperkte) openingstijden van 10.00 uur tot 13.00 uur kan de burger in contact treden met de aanwezige politiefunctionaris. De meeste contacten vinden telefonisch plaats. Het aantal bezoeken aan de locatie zal zich beperken tot maximaal 5 per dag.

 

Waaraan bestaat behoefte?

Er bestaat behoefte aan een locatie voor maximaal 6 werkplekken. Een werkruimte voor allen is geen probleem. Voor gesprekken met burgers is wel privacy gewenst in de vorm van een spreekkamer. Het delen met anderen is geen probleem, omdat veel gesprekken op afspraak plaatsvinden. ICT infrastructuur is daardoor niet noodzakelijk.

 

Een receptiefunctie is niet direct noodzakelijk. Het telefoonverkeer met de burger verloopt via de centrale van de politie. Alle medewerkers werken met mobiele apparatuur (telefonie en computers). Een open internetverbinding is handig voor algemeen gebruik.

 

De toegang tot de werkruimte moet 7 x 24 uur beschikbaar zijn. Dit betekent dat de ruimte apart verwarmd moet kunnen worden. De politie heeft een uitdrukkelijke voorkeur voor het gemeentehuis.

 

Wanneer gaat de verandering in?

Er zijn nog geen definitieve besluiten genomen. De politie verwacht binnen 3 jaar de totale huisvesting op orde te brengen. Men anticipeert wel op goede voorstellen. Dus als er een goed plan ligt is men binnen de politie bereid hier snel een besluit op te nemen. Dit heeft ook alles te maken met de kosten voor de huidige huisvesting. Dit betekent dat als de gemeente een goed voorstel doet (bijvoorbeeld per 1 juli 2013) hier snel een reactie op komt.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen