Vogelwerkgroep Geesteren heeft een originaliteitsprijs van Rabobank Noord en West Twente gewonnen voor hun actie Red de Vogel en de Bij.
"De manier waarop zij de handen ineen sloegen was bijzonder", zegt Evelin Hams, marketing- en communicatiemedewerkster bij de Rabobank. "Ook prijst de jury de zichtbaarheid van de actie. Naast aandacht via social media en een kortingsactie liet de vogelwerkgroep enkele duizenden flyers verspreiden om hun publiek attent te maken op de actie."
De originaliteitsprijs hield een bedrag van €250 in. Ook kreeg de Vogelwerkgroep via de Clubkas Campagne van de Rabobank ruim €683. Elke digitale stem op de site van de bank leverde de vogelwerkgroep ruim €3 op.
Volgens Hams zien steeds meer mensen het belang in van het werk van de Vogelwerkgroep Geesteren. "Zij steken enorm veel tijd en energie in het redden van weidevogels. Met deze actie hebben zij zich de afgelopen maanden echt goed op de kaart gezet."
Rabobank Noord en West Twente hield de actie vorig jaar voor de eerste keer. Dit jaar deden 479 verenigingen en stichtingen mee.