Tubbergen online op de kaart met Instagram-route: ‘Het perfecte plaat(s)je’

Foto: Renate Maathuis

Dat ook in Tubbergen ondernemers bepaald niet stil hebben gezeten tijdens de diverse lockdowns vanwege het coronavirus, blijkt wel uit een nieuw initiatief met de ronkende naam Het perfecte plaat(s)je.

Via het projectbureau Ik Onderneem en onder bezielende leiding van centrummanager Claudia Timmers zijn een groep centrumondernemers aan de slag gegaan met de vraag ‘Hoe zetten we Tubbergen online op de kaart?’. Hieruit zijn zogeheten Instagram-routes voortgevloeid. Op diverse plekken in het Tubbergse centrum moeten foto’s worden gemaakt, wat tezamen een route vormt.

Prijzenfestival

Om de online route meer bekendheid te geven, is er een prijzenfestival aan de introductie gekoppeld. Wie mooie foto’s weet te schieten, maakt kans op producten van de deelnemende winkeliers, ter waarde van maar liefst 400 euro. “Dat zijn nog eens leuke bedragen, nietwaar?”, lacht eigenaresse Natasja Hendriks van kapsalon Natasja’s Hairstudio. Zij is één van de initiatiefnemers, net als de anderen op bovenstaande foto. “Alle routes en bijbehorende regeltjes staan bij de qr-codes op de Facebook- en Instagrampagina’s van Het perfecte plaat(s)je, dus het kan haast niet verkeerd gaan.”

Meedoen kan op in totaal zes dagen in de laatste twee weken van de schoolvakantie, van donderdag t/m zaterdag. Het gaat hierbij om de dagen 18, 19 en 20 alsmede 25, 26 en 27 augustus 2022. Op die laatste dag valt het prijzenfestijn samen met de jaarlijkse Outletdag, waarbij de meeste winkels een kraampje voor hun pand hebben staan met allerlei aanbiedingen.

Deelnemende bedrijven

De volgende bedrijven doen mee aan deze Instagram-route: Twente Print, Reinerink Bloemen, Tuttebel, Bakkerij Koopmans, Koters Kinderkleding, New Style, bakkerij Kleibakker, Niels’ Slagerij, Len’s, De Buurvrouw & Ik, Zuivelhoeve, Modez en Natasja’s Hairstudio.

Reacties

Cookieinstellingen