Onderzoek naar het functioneren van Noaberkracht

Klant Contact Centrum (KCC) gemeente Tubbergen
Klant Contact Centrum (KCC) gemeente Tubbergen
Foto: Redactie

In de afgelopen jaren heeft de gemeenteraad van Tubbergen meerdere malen aangedrongen op een evaluatie van bedrijfsorganisatie Noaberkracht. Beide burgemeesters hebben voor afgelopen zomer met de directie gesproken over een dergelijke tussenbepaling.

Zeker nu Noaberkracht bijna 5 jaar bestaat is het een natuurlijk en goed moment op deze evaluatie uit te voeren, geeft de gemeente Tubbergen aan. “We hebben met Noaberkracht een professionele organisatie waar medewerkers met grote passie en betrokkenheid goed werk leveren”, meldt burgemeester Haverkamp. “Maar net als bij andere organisaties gaat er ook wel eens wat mis. Daarom is het goed om af en toe de peilstok er in te steken en te kijken hoe het gaat en waar we nog verder kunnen verbeteren. We leven in een samenleving vol dynamiek, dat zien we in al onze processen. Kijk alleen maar wat er aan enorme dynamiek ontstaat door Mijn Dorp 2030. Dat vraagt veel van onze organisatie. Een hele andere manier van denken en werken. Het is goed om te kijken hoe we zorgen dat Noaberkracht een toekomstgerichte organisatie blijft. Om deze redenen heeft het bestuur van Noaberkracht, waar ons college onderdeel van is, de directie gevraagd om een opdrachtformulering op te stellen voor een extern begeleide brede evaluatie. De concept-opdrachtomschrijving wordt aan de raad van zowel Tubbergen als Dinkelland voorgelegd zodat de raad kan aangeven of het voldoet aan haar verwachtingen én kan aangeven of er nog extra aandachtspunten zijn. Hierna zal het bestuur van Noaberkracht opdracht geven voor deze extern begeleide evaluatie.”

In de gemeente Dinkelland leeft de gedachte om tevens een rekenkameronderzoek in te stellen naar de financiële handel en wandel van Noaberkracht. Dat kan ook via de provincie.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen