VV Langeveen gaat voor kunstgrasveld

07 apr 2016, 13:16 Sport
vv langeveen hoofdveld
VV Langeveen

Om gedurende het gehele jaar te kunnen trainen en spelen, wil voetbalvereniging Langeveen kunstgras gaan aanleggen. Dat maakte de club vorige week bekend, tijdens een sponsor- en ledenavond.

Afgelopen donderdagavond werd bij café-restaurant Waaijer een avond door VV Langeveen georganiseerd, met als thema Fluitend ondernemen . Vice-voorzitter Jan Mensen trapte deze avond af en heette de in groten getale aanwezige leden en sponsoren welkom.

Kunstgras

VV Langeveen wil kunstgras realiseren om het hele jaar te kunnen spelen en trainen. Steeds meer moderne kunstgras voetbalvelden hebben een zeer natuurlijke uitstraling. De beruchte schaaf- en brandplekken, die voorheen nog weleens voorkwamen bij het voetballen op kunstgras, zijn dan niet langer het geval. Het is daarom ook niet voor niks dat steeds meer clubs uit de hogere regionen van de voetballerij al eerder hebben gekozen voor kunstgras, waaronder PEC Zwolle en de Almelose voetbaltrots Heracles Almelo.

"Het voordeel van een kunstgrasveld is dat het duurzaam is en niet de beperkingen van natuurlijk gras. Echt gras verslechterd gedurende het seizoen en door intensief gebruik liggen de velden al na 2 maanden na de start van de competitie erbarmelijk bij. Door het gebruik van kunstgras zijn er ook minder blessures. Wil VV Langeveen goed kunnen blijven presteren in de toekomst, zal het kunstgrasveld een feit moeten worden. Een kunstgrasveld, zodat ze altijd kunnen spelen. Mooie overwinningen kunnen behalen, om kunnen gaan met tegenslagen, talent laten opbloeien en presteren op het juiste moment", aldus Mensen. De club zal diverse manieren ontplooien om de benodigde gelden op te halen.

'Stadion als spiegel'

Na de aankondiging van de sprekers Benno Schildkamp en Erik Braamhaar werd hun slogan Stadion als spiegel gepresenteerd. Beide Tukkers waren op elkaar afgestemd en brachten een vermakelijk onderonsje met diverse anekdotes en filmpjes. De hoofdmoot werd daarbij gelegd op de aspecten 'klanten centraal stellen en collega's serieus nemen'. Beide heren zorgden middels de slogan voor een interessante vertaalslag, waarbij de werkvloer binnen een bedrijf is ingetekend in een voetbalveld en dat compleet met verdediging, middenveld en aanval, alsmede alle daaromheen aanwezige functies c.q. faciliteiten, zoals coaching, verzorging en dergelijke.

Sponsoren en leden werd ook een spiegel voorgehouden. Schildkamp en Braamhaar: "Iedereen kan zijn steentje bijdragen om het kunstgrasveld te realiseren. Om in voetbaltermen te spreken: je hebt iederen nodig om de wedstrijd te winnen. Je bent verdediger, middenvelder, aanvaller, waterzakdrager, materiaalman en/of supporter. Alle hulp is waardevol en nodig - in welke vorm dan ook - om het kunstgras te realiseren. Stel het teambelang boven je eigen ego, doe dit met zelfkennis en heb 100% vertrouwen in je collega."