‘Aandacht en betrokkenheid levert de meeste opdrachten op’

Foto: MANS Twente

Dinsdagavond is er bij Herterij Twente in Geesteren een informatieavond voor de leden van ondernemersnetwerk MANS Twente gehouden. Op het programma stond een lezing van de in Geesteren woonachtige John Oude Avenhuis, zelf eigenaar van SAS Trainingen.

Hij wist met zijn lezing Wie is mijn klant? de leden van MANS te boeien en te inspireren. Het werd een interactieve sessie met volop reacties van de aanwezige ZZP’ers en andere ondernemers in de zaal.

Voordat het verkoopgesprek aan wordt gegaan met een potentiĆ«le klant is het van belang je in te lezen in de branche en wat de eventuele behoeften van de klant zijn, zo maakte Oude Avenhuis zijn gehoor duidelijk. Tijdens het verkoopgesprek moet er volgens hem heel goed geluisterd worden naar de potentiĆ«le klant. Vervolgens dient datgene op dezelfde wijze kort en bondig aan te worden geven in de offerte die opgesteld wordt. Daarbij gaf Oude Avenhuis aan dat de verkoper goed de exclusieve verkoopargumenten (EVA’s), maar zeker ook de exclusieve koopargumenten (EKA’s) van de klant moet kennen. Wat de meesten MANS-leden niet van te voren wisten is dat het verkoopargument ‘prijs’ op de 7e, en daarmee laatste, plek staat. Het belangrijkste verkoopargument voor de meeste opdrachtgevers is ‘aandacht en betrokkenheid’, zo blijkt uit onderzoek. De leden van MANS zullen deze theorie vast en zeker in de praktijk ten uitvoer gaan brengen.

Thema-avonden

Medio april volgt er een volgende thema-avond. Wie nog geen lid is, maar wel ook dit soort interessante thema-avonden kosteloos en vrijblijvend bij wil wonen, dient zich aan te melden via www.manstwente.nl/register. Ongeveer 70 andere zelfstandigen, en ondernemers tot 5 man personeel, zijn al lid. MANS staat voor: Motiveren, Activeren, Netwerken en Samenwerken.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen