Rabobank Noord en West Twente kent ook dit jaar geld uit aan verenigingen en stichtingen via de Rabo Clubkas Campagne.
Waar voorheen de bank zelf het sponsorbudget verdeelde, is deze beslissing nu in handen van de bankklanten. De ruim 100.000 klanten (vanaf 12 jaar) van de Rabobank kunnen hun favoriete project helpen door hun stem uit te brengen. Op deze manier verdelen zij in totaal €185.000 onder de verenigingen en stichtingen die deelnemen aan de campagne.
Eén van de projecten die zijn aangemeld voor de Clubkas Campagne betreft een zogeheten tillift. Deze wordt gebruikt om mensen met een enkelvoudige beperking in het water te tillen. De beheerder van zwembad De Vlaskoel in Tubbergen, de SSRT (Stichting Sport en Recreatie Tubbergen), heeft dit project mede namens De Klup Twente en zorgboerderij De Korenschoof ingediend bij de Rabobank.
De huidige lift is danig aan vervanging toe en een nieuw exemplaar loopt aardig in de papieren.
Rond 1 mei ontvangen de Rabo-klanten hun persoonlijke stemcode, die ze kunnen gebruiken t/m 21 mei. In de week van maandag 28 mei t/m vrijdag 1 juni wordt de uitslag bekendgemaakt. Dan zal ook aan de SSRT worden meegedeeld of zij al dan niet een nieuwe tillift kunnen gaan bestellen.